Trening w domu - akcesoria do treningu funkcjonalnego 1
Trening w domu - akcesoria do treningu funkcjonalnego

Akcesoria wspierające trening funkcjonalny.

Część I

Dawno, dawno temu, kiedy to jaskiniowcy przemierzali dalekie kilometry na grzbietach mamutów, nikomu nawet nie śniły się dobrodziejstwa dzisiejszych czasów. Ludzie żyli w zgodzie nie tylko z otaczającą ich przyrodą, ale i sami ze sobą. Ich pozornie słabe ciała stanowiły dlań świątynie. Każdy podniesiony pień, każdy przebyty kilometr – wszytek ruch wpływał na ich wygląd, siłę, wytrzymałość i kondycję.

Współcześnie większość z nas zapomina jak ważna jest regularna aktywność fizyczna. Tłumacząc się wysokimi kosztami, brakiem wolnego czasu czy też problemami zdrowotnymi, unikamy nawet najmniejszego wysiłku. Jednakże, kto powiedział, że ćwiczyć można tylko na siłowni czy w klubie? Osiągnij swój cel bez wychodzenia z domu. Postaw na trening funkcjonalny – rozwiązanie dedykowane najbardziej zabieganym.

Trening funkcjonalny – „z czym to się je?”

  • Po pierwsze: co to jest trening funkcjonalny? Odpowiedź jest prosta – starannie dobrane, intensywne ćwiczenia bazujące na codziennych ruchach, których celem jest wzmocnienie mięśni, bez jednoczesnej rozbudowy masy mięśniowej.
  • Po drugie: jak to wygląda w praktyce? Trening/fitness funkcjonalny sprowadza się do naśladowania wykonywanych przez nas na co dzień ruchów: począwszy od chodzenia po schodach, poprzez wstawanie z łózka, a skończywszy na sięganiu ręką po kubek.
  • Po trzecie: co nam będzie potrzebne? Poza odrobiną motywacji? Niewiele. Trening funkcjonalny możemy wykonywać bez dodatkowych przedmiotów, chociaż nie da się ukryć, że te się przydają. Sztangielki, taśmy, gumy, stepy i inne – z tego wszystkiego korzystać możemy w domowym zaciszu.

Zalety treningu funkcjonalnego

Trening funkcjonalny posiada równie wiele zalet, co każda aktywność fizyczna. Na szczególną uwagę zasługuje zmniejszone ryzyko urazów (dzięki naśladownictwu codziennych, znanych nam i naszemu ciału, ruchów). Domowy fitness funkcjonalny poprawia gibkość oraz koordynację, zwiększa ogólną wydolność organizmu, a także poprawia krążenie krwi. Dodatkowo, wzmacnia mięśnie głębokie, co przekłada się na całkowitą niwelację bólu kręgosłupa spowodowanego mało aktywnym trybem życia. Nie trzeba tłumaczyć, że rozwiązanie to sprzyja redukcji tkanki tłuszczowej.

Od czego zacząć trening funkcjonalny w domu?

Masz odpowiednią motywację i odrobinę wolnego czasu? Pogrzeb w sieci albo poproś specjalistę o plan treningowy dostosowany do Twoich możliwości. Pamiętaj, aby uwzględnić w nim posiadane oprzyrządowanie. Na początku nie kupuj każdego możliwego sprzętu. Nie wiesz, czy za tydzień, dwa czy nawet miesiąc ćwiczenia w domu zbytnio Cię nie zniechęcą. Na co zwrócić szczególną uwagę?

  • TRX, czyli system podwieszanych taśm to uniwersalne rozwiązanie sprzyjające treningowi dosłownie całego ciała – na każdej możliwej płaszczyźnie, przy wykorzystaniu niemal każdego dostępnego wzorca ruchowego.
  • Dysk równoważny BOSU, zwany częściej piłką BOSU, także umożliwia wykonywanie ćwiczeń na wszystkie partie ciała. Dodatkowo, wymusza na nas nieustanne utrzymywanie równowagi.
  • Gumy fitness – zazwyczaj niedoceniane, doskonale sprawdzą się przy ćwiczeniach wzmacniających mięśnie rąk, nóg oraz pośladkowe, a także przy wzmacnianiu… kolan.

Nie unikaj aktywności fizycznej! Trening 2-3 razy w tygodniu potrafi zdziałać cuda. Chociaż może wydawać Ci się, że to tylko marnowanie czasu, szybko przekonasz się, jakie dobrodziejstwa za sobą niesie. Zadbaj o siebie i swoje zdrowie w najlepszy możliwy sposób i to bez wychodzenia z domu!

Powodzenia!

Komentarze do wpisu (1)

8 listopada 2019

Fajne, kupię coś u was.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl