3 nieoczywiste rzeczy dla zdrowia w ciąży 0
3 nieoczywiste rzeczy dla zdrowia twojej ciąży

3 nieoczywiste aktywności fizyczne dla zdrowia w ciąży

Poród to dla organizmu olbrzymi wydatek energetyczny, który zawsze łatwiej przetrwać, kiedy organizm jest odpowiednio przygotowany. Aktywność fizyczna w ciąży to nie wybór, a konieczność!

Aktywne fizycznie kobiety nie powinny w trakcie zdrowej ciąży rezygnować z ulubionych, bezpiecznych sportów. To dzięki nim będą nie tylko bardziej zadowolone, zdrowsze, ale także mogą uniknąć bólu kręgosłupa w ostatnim trymestrze ciąży, problemów z krążeniem a nawet zaparć. Jeśli ciąża przebiega prawidłowo nie ma przeciwwskazań do ćwiczeń pod warunkiem, że właściwie je dobierzesz. Intensywność zawsze musi być dostosowana do zaawansowania ciąży oraz kondycji. Jakiego rodzaju aktywność fizyczną wybierają Polki w ciąży? Głównie basen, jogę oraz pilates. Są jednak inne rodzaje aktywności, którymi warto się zainteresować:

  • Siłownia,
  • Sztuki walki,
  • Taniec.
  1. Mamusia na siłce

Odpowiednio dobrane ćwiczenia siłowe w zdrowej ciąży są jak najbardziej polecane. Nieważne czy wykonujesz je na siłowni czy we własnym salonie, zawsze powinnaś zadbać o rozgrzewkę, przerwy i bezpieczny sprzęt treningowy. Wśród aktywności, jakimi powinny interesować się przyszłe mamy są przede wszystkim stacjonarny rower treningowy, spacery i lekki trucht na bieżni oraz wszelkiego rodzaju ćwiczenia poprawiające mięśnie dolnych partii ciała. To właśnie te aktywności na siłowni pomogą w ostatnich tygodniach ciąży oraz przy porodzie.   

  1. Przyszła mama i chińskie sztuki walki?

Tai Chi kojarzy się głównie z walką, ale tak naprawdę wywodzi się ze starej chińskiej sztuki poruszania się. Być może trudno sobie wyobrazić piękno poruszania się, jeśli ważysz o 10 kg więcej niż przez całe życie, ale ta forma rekreacji ruchowej wyjątkowo wpływa na możliwości kontrolowania własnego ciała. Tai Chi Chuan w odmianie dla kobiet w ciąży jest skoncentrowana właśnie na rodzaju świadomego wykorzystywania siły, rozciąganiu, koordynacji, wzmacnianiu mięśni. Do tego dochodzi jeszcze wyciszający efekt ćwiczeń i satysfakcja, która wynika z widocznych efektów. Poprawia się oddech, dynamika ruchów i koncentracja, a to wszystko istotne w kontekście porodu elementy. W trakcie ciąży do treningu potrzebny będzie jedynie odpowiedni materac lub mata, a ćwiczenia warto zacząć po ósmym tygodniu ciąży. 

  1. Kiedy maluch zaczyna tańczyć jeszcze w brzuchu mamy

Taniec w ciąży? Oczywiście, że tak! Rock and rolla co prawda nie polecamy, ale zumba jest jak najbardziej dla ciebie! Taniec poza wyzwalaniem w nas pozytywnych emocji, doskonale wpływa też na maluszka, który odpoczywa, kiedy mama kołysze go wykonując pląsy. Naturalnie taniec nie może być zbyt skomplikowany i forsowny, ale za to można go na stałe włączyć w treningi aż do ostatnich tygodni ciąży.

Każda świadoma przyszła mama doskonale wie, że zakres ćwiczeń i ich intensywność należy skonsultować z lekarzem i nie przemęczać się w ciąży. Aktywność fizyczna może być jednak formą odpoczynku, która wydatnie wpłynie na twoje i maluszka samopoczucie. Co więcej pomoże twojemu organizmowi łagodniej i szybciej przejść poród.

Powodzenia!

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl