Jak zacząć treningi z dzieckiem? Najlepsze pomysły 0
Jak zacząć treningi z dzieckiem? Najlepsze pomysły

Jak zacząć treningi z dzieckiem? Przegląd najlepszych pomysłów.

 

Wspólne ćwiczenia z dzieckiem pozwolą spędzić wspólnie czas, a jednocześnie zadbać o kondycję rodzica i dziecka. W dobie tabletów, komórek i konsoli do gier, warto zawczasu pracować nad jego motoryką i postawą, oraz przyzwyczajać go do ruchu. Jak oderwać dziecko od grania, oglądania bajek i zachęcić go do wspólnych ćwiczeń? 

 

  1. Zacznij od siebie.

Dzieci to bystrzy obserwatorzy. Często nie zdajemy sobie sprawy, jak wiele od nas przejmują, ucząc się wielu zachowań poprzez naśladowanie. Jeśli więc chcemy nasze dziecko do czegokolwiek namówić, najlepiej jeśli damy mu swój przykład. Pokażmy mu, że sami ruszamy się, dbamy o swoją formę i może to być świetną zabawą. 

  1. Nie trening, a zabawa. 

Nie oczekuj od dziecka, że przez godzinę będzie wykonywać z tobą ćwiczenia 3 razy po 10 powtórzeń każde i nie zacznie marudzić. Zadbaj o to, by nie liczyło czasu a zamiast treningu, czuło, że jest to po prostu wspólna zabawa. Jak? Wszystko zależy od wieku dziecka. Jeśli jednak chcesz ćwiczyć w domu z kilkulatkiem to świetną formą do tego będą wygłupy przy muzyce. Może to przypominać taniec. Dzieci uwielbiają też bawić się w tor przeszkód. Jak zrobić tor przeszkód w domu? Rozstawiasz tunel, obok rozsypujesz poduszeczki z grochem, po których dzieci będą musiały chodzić uważając by nie spaść „do wody”. Można też ułożyć piramidę z poduszek, po której będą musiały się wspinać… Tor przeszkód to także zadania do wykonania, np.: złap palcami stóp poduszeczkę i wrzuć ją na łóżko, albo złap piłkę między kolana i jak pajączek, poruszając się na stopach i rączkach brzuchem do góry, zanieś ją do drugiego pokoju… 

  1. Zabawki, które motywują do ruchu 

Zamiast kupować dziecku kolejnego pluszaka, wybierzmy zabawki „do ruszania się”. Skoczki, piłki gimnastyczne, skakanki, różnego rodzaju dyski i równoważnie, hulajnogi, rowerki, drabinki do wspinania się i drabinki do ułożenia na podłodze i ćwiczenia motoryki, a nawet wielkie poduchy, na których twoje dziecko będzie się wygłupiać i zmieniać pozycję... Wszystko, co sprowokuje ruch i rozciąganie będzie zbawienne dla jego kręgosłupa po kilku godzinach spędzonych w szkolnej ławce. 

  1. Weekend w ruchu. 

Treningi kojarzą się z regularnym chodzeniem na zajęcia, siłownię, ale przecież chodzi o ruch a nie trening sam w sobie, prawda? Jeśli w tygodniu brakuje wam czasu, niech weekend będzie tym czasem, który spędzacie razem aktywnie. Wspólnie można pójść na lodowisko, pojeździć rowerem, wybrać się na narty biegówki do najbliższego lasku czy parku. W parkach także jest wiele możliwości do aktywności razem z dzieckiem. Bo jeśli twoja pociecha raczkuje, to rozkładasz jej latem koc z zabawkami a ty obok ćwiczysz jogę. Jeśli już samo bryka, to bawi się na placu zabaw a ty obok ćwiczysz na siłowni pod gołym niebem, zerkając czy twoje dziecko jest w zasięgu wzroku. Wiele z tego typu siłowni jest usytuowane obok albo nawet na terenie dużych placów zabaw. W dużych miastach nawet w niepogodę czeka na was wiele opcji pod tytułem „ruch”. Można wybrać się do sali z trampolinami, ściankami wspinaczkowymi, sal fitness z wydzielonym miejscem dla dzieci i kolorowym, przystosowanym sprzętem do dziecięcych rozmiarów.   

  1. Spędzanie czasu poza domem jako przygoda. 

Z czasem można podejmować też bardziej ambitne przedsięwzięcia. Zamiast jeżdżenia na rowerze po osiedlu, można wybrać się na wycieczkę po lesie czy puszczy powiązaną z szukaniem tropów dzikich zwierząt. Zwiedzanie miasta i wielogodzinny marsz zamienić w poszukiwanie celów na naszej mapie z rozwiązywaniem zagadek przeszłości. Wyprawa na kajaki i rozbijanie biwaku na brzegu będzie niebanalnym pomysłem na ruch na łonie przyrody. 

  1. Twojego dziecka nie da oderwać się od tabletu? 

To nie rób tego! Zainstaluj mu jedną z aplikacji do treningów dla dzieci. Tego typu programy zachęcają do podejmowania wyzwań, bazując na zasadach grywalizacji. Dziecko, jak w grze, zdobywa punkty za aktywność i pokonuje kolejne etapy. Treningi są dostosowane do możliwości dzieci, z podziałem na grupy wiekowe. Każde ćwiczenie jest pokazywane przez inne ćwiczące dzieci lub przez animowane postaci. Gdy ćwiczenia i ruch wejdą do codziennych rytuałów, będziesz mógł zaproponować dziecku inne formy aktywności fizycznej.

Powodzenia!

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl